Detoxen na de vakantie? - Leef slank en gezond


Leef slank en gezond

Detoxen na de vakantie breng je lichaam weer in balans

Detoxen na de vakantie breng je lichaam weer in balans

Ga na wat u gegeten heeft

Detoxen na de vakantie breng je lichaam weer in balans. Heerlijk op vakantie dan laten de meeste mensen hun goed voornemens varen maar dat is ook niet zo gek. In het dagelijks leven heb je verplichtingen en ben je meer bewust bezig met dingen. Vakantie dat is even ontspannen na een drukke periode en wil je gewoon even geen verplichtingen hebben dus ook niet bezig zijn met gezond leven. Thuis ben je weer in de werkelijkheid dus ook belangrijk om weer terug naar de basis te gaan. Gezondheid is het belangrijkste wat je in je leven hebt. Na de vakantie is het gemakkelijk om in de val te lopen door altijd uit eten te gaan en te snoepen van overtollig voedsel dat je lichaam niet nodig heeft. Nu de tijd om te bezuinigen en maaltijdvoorbereiding. Het bespaart u niet alleen geld, het helpt u ook op uw gezondheidsreis.

Waarom is het belangrijk om te detoxen na de vakantie breng je lichaam weer in balans.

Hele jaar door zijn een hoop mensen bewust bezig met wat ze consumeren. Tijdens de vakantie mag het allemaal wat vrijblijvender. Ik kan heel goed begrijpen dat je geen zin hebt om te moeten nadenken wat je op je vakantie gaat eten in de avond. Zeker helemaal geen zin om dan ook nog eens te gaan koken. Heerlijk om uit eten te gaan om lekker een patatje te halen bij de snackbar op de camping waar je staat. Afhaalchinees in de buurt is dan ook heerlijk makkelijk en smakelijk zijn. Moment van de vakantie is dat allemaal niet erg omdat het om een korte periode. Mensen beseffen niet dat je wel allemaal slecht afvallen stoffen naar binnenkrijgt wat je lichaam niet gewend is. Geloof me dat je weer lekker in je vel gaat voelen als je gaat detoxen na de vakantie en breng je lichaam weer in balans

Kruidenthee kan je helpen gifstoffen af te voeren

Kruidenthee is zeker geen wondermiddel maar zeker wel een middel die je lichaam kan reinigen anders gezegd ontgiften. Het lichaam  blootgesteld aan conserveringsmiddelen. We krijgen het binnen o.a. via voeding. De gifstoffen worden opgeslagen in cellen en weefsels ons lichaam. Je lichaam gaat protesteren door de ophoping van de gifstoffen. Gevolg dat je weinig energie hebt en kans bestaat dat je ook heel langzaam gewicht verliest. De kruidenthee kan je helpen de gifstoffen af te voeren waardoor de lever en nieren minder belast worden. Daarnaast is gezond eten ook heel belangrijk om weer balans in een gezond leven te krijgen dat betekend niet dat je weinig moet gaan eten of op een streng dieet want dan mis je weer goede stoffen. Je kunt ook lekker gezond eten en daar bestaat onze maandmenu uit. Detoxen na de vakantie en breng je lichaam in balans met onze gezonde kruidenthee.

Wat valt onder gezond eten?

De sleutel tot het afvallen is een gezond eetpatroon waarbij je de juiste voedingstoffen binnen krijgt. Het gaat niet om weinig eten of eenzijdig eten. Hoeveelheid eten hangt ook af van hoe actief je bent. Iedereen verschillende en iedereen gebruikt zijn energie weer anders. Juist de kunst om de energie in de juiste balans te krijgen.

Hoop mensen proberen koolhydraten te vermijden omdat het bekend staat als “daar wordt ik dik van” mensen hebben het juist nodig alleen dan in maten. Aardappelen, ontbijtgranen, rijst, pasta en spelbrood. Juist de boter op je brood of romige sausen over je past waar je van kan aankomen.

Neem dan geen witte pasta maar volkoren pasta, geen witte rijst maar bruine rijst.  Deze bevatten meer vezels dan witte.

Er wordt ons ook aanbevolen dat je elke dag minstens 5 porties van verscheidenheid aan groenten en fruit eten. Waarom ruil je gebruikelijke snack niet in voor een stuk vers fruit? Banaan wordt gezegd dan men er dik van wordt maar een banaan geeft juist heel veel energie om de dag te starten en is ook nog zeer gezond. Zolang je gezonde dingen met maten doet zal je er echt niet van aankomen.

Laat je lichaam bewegen!

Als je een paar keer per week tijd vrijmaakt om actief te zijn zal je lichaam daarvan profiteren. Ik weet het iedereen heeft een druk leven met het gezin of je hebt een zit functie bijvoorbeeld kantoorwerk of pedicure, schoonheidsspecialist dan beweeg je relatief weinig. Mocht je niet kunnen sporten of willen sporten wandelen dan minstens een half uurtje per dag. het is zo belangrijk voor lichaam en geest om dit wel te doen.

Wandelen of fietsen elke week dan is goed voor belangrijke spieren zoals werken alle belangrijke spieren zoals benen, heupen, rug, buik, borst, schouders en armen.

Een gouden regel om niet te vergeten dat je beter 1 minuut krachtige activiteit kan doen dat geeft veel meer gezondheidsvoordelen dan 2 minuut.

Belangrijk om goed voor je huid te zorgen

Huid is de vacht van het lichaam en het beschermt u tegen infecties. Door ongezond gegeten en gedronken te hebben heeft grote invloed op uw huid. Iedereen wilt toch graag een soepele zachte huid hebben en er natuurlijk goed uitzien? Tegenwoordig zijn niet alleen de vrouwen maar mannen vinden het net zo belangrijk al willen ze dat niet altijd toegeven. Om een goed huid te krijgen en behouwen is het heel belangrijk om veel water te drinken. Vermijd de zon en mocht je toch even een kleurtje willen smeer je dan met een goed factor en ga niet langer dan 30 minuten. Wekker zetten kan erg goed helpen. Eet gezond en vermijd gefrituurd voedsel en afhaalrestaurants!

Blijf jezelf moment voor jezelf gunnen drukke bestaan

Voor je gezondheid is het super belangrijk om ook even tijd voor jezelf in te plannen. Iedereen heeft een druk leven en zijn verplichtingen maar er moeten ook momenten zijn om je even te ontspannen. Het is heerlijk om met de kinderen bezig te zijn en daar geniet je volop van en dat is ook helemaal niet erg. Te zorgen voor je naaste maar iedereen heeft ook een moment voor zichzelf nodig om daarna weer opgeladen te zijn en er weer tegenaan te kunnen. Ga iets voor jezelf doen wat je echt leuk vindt en echt even samen bent met jezelf. Kan bijvoorbeeld ook even helemaal niks doen gewoon lekker een boek pakken en je op de bank installeren. Reserveer een paar uurtjes per week in.