Koolhydraten eten of niet? - Leef slank en gezond


Leef slank en gezond

Koolhydraten eten of niet?

koolhydraten

Vaak vragen mensen zich af koolhydraten of niet? Als mensen willen afvallen zoeken ze allerlei soorten diëten als er maar geen koolhydraten in zitten, omdat men verteld wordt dat je juist daar dik van wordt maar vaak beseft men niet dat er wel bepaalde voedingsstoffen inzitten die je dagelijks nodig hebt zeker om te kunnen presteren. Koolhydratendarm dieet helemaal geweldig om snel te willen afvallen maar je kan niet je hele leven zonder koolhydraten omdat een mens dat gewoon nodig heeft in zijn leven. Koolhydraten zijn één van de belangrijkste energiebronnen van het lichaam. Ik denk dat dit al een beetje de vraag beantwoord koolhydraten wel of niet.

Wat verstaan we onder goede en minder gezonde koolhydraten?

12herbsforhealthylife-eenvoudige-koolhydratenKoolhydraten zijn een belangrijke bron van energie voor het lichaam. Eenvoudige koolhydraten zijn zoetstoffen tafelsuiker, siroop, honing, snoep, jam en frisdranken dit zijn de minder gezonde koolhydraat bronnen. Complexe koolhydraten zoals Groenten, bonen, zuivelproducten, brood, pasta, rijst en aardappelen. Dit zijn gezonde voedingsmiddelen met relatief veel koolhydraten. De complexe koolhydraten bevatten ook vezels en komen meestal voor in voedingsmiddelen die ook eiwitten en / of gezonde vetten bevatten maakt afvallen een stuk gemakkelijker, omdat je minder calorieën binnenkrijgt. Vraag je nog steeds af koolhydraten of niet?

 

Eet minder eenvoudige koolhydraten.

Voedingsmiddelen zoals witte rijst, witbrood en traditionele pasta zijn minder gezond bevatten de verkeerden voedingstoffen.

Eet meer complexe koolhydraten.

Groenten, bonen, noten en zaden, 100% volkoren brood, pasta en bruine rijst moeten ook in deze regel worden opgenomen. Deze voedingsmiddelen zijn een bron van vezels, vitamines, mineralen en eiwitten.

Kom ik van koolhydraten nou echt aan?

Nee hoor, als je meer calorieën eet dat nodig hebt dan heb je kans om aan te komen. Zeker niet door het eten van koolhydraten. Je kan in de ochtend beter beginnen met kom yoghurt met havermout en gesneden banaan dan je denkt ik sla mijn ontbijt maar over of neem wel een cracker met dun beleg erop. Ieder mens moet de dag nog beginnen en daarvoor heb je energie nodig.

Als je geen gezond ontbijt neemt, dan heb je minder energie en de kans bestaat dat je na uurtje toch weer trek krijgt. Je kan dus prima koolhydraten eten en op gewicht blijven of afvallen, zolang je de hoeveelheid van koolhydraten afstemt op de gewenste inname van het totale aantal calorieën. Ben je nu al een beetje overtuigd koolhydraten wel of niet?

Koolhydraatrijk of koolhydraatarm dieet?

Koolhydraten wel of niet? Het eten van een koolhydraatarm dieet (vooral een beperkend dieet) beïnvloedt je bloedsuikerspiegel, wat bij sommige mensen ongunstige bijwerkingen kan veroorzaken, waaronder mild tot ronduit ongemakkelijk, beven, nervositeit of angst, koude rillingen, prikkelbaarheid, duizeligheid, hoofdpijn, honger, misselijkheid, vermoeidheid, wazig zien, gebrek aan coördinatie en meer. Deze effecten en de vereiste beperking kunnen een koolhydraatarm dieet bemoeilijken.

Wees voorzichtig met diëten!

Koolhydraten wel of niet? Wees eerlijk tegen jezelf: eet je graag een koolhydraatarm dieet? Voel je je goed? Ons lichaam kan zich aanpassen aan het eten van verschillende hoeveelheden koolhydraten, maar voor sommigen kunnen de onbedwingbare trek in koolhydraten en bijwerkingen van de bloedsuikerspiegel een constante strijd zijn. Als je het gevoel hebt dat je dieet te weinig koolhydraten bevat, wees dan niet bang om bepaalde koolhydraten eraan toe te voegen. Houd dit in gedachten, want je zult je eerder aan je doelen houden, afvallen en afhouden als je je goed voelt en tevreden bent met wat er in je lichaam gaat.

Koolhydraatrijk

Elke paar decennia worden de mensen geadviseerd “alle vetten te vermijden” of “koolhydraten te vermijden”. Koolhydraten zijn en blijven een essentieel onderdeel van elk menselijke voedingsbehoefte. Diegene die gezond wilt eten, wordt  geadviseerd 40 tot 70% van zijn energie uit de koolhydraten te halen.

Het eten van een koolhydraatrijk voedsel is gunstig voor de prestaties voor dagelijkse lichaamsbeweging bij matige tot krachtige aerobe activiteit denk aan hardlopen, zwemmen, fietsen.

Het volgen van een goed uitgebalanceerd dieet met onverwerkte koolhydraten en het krijgen van voldoende slaap en lichamelijke activiteit leiden eerder tot een goede gezondheid en een passend lichaamsgewicht dan zich te concentreren op een bepaalde voedingsstof of deze te elimineren.

Perfecte combinatie voor een gezondere levensstijl.

Een gezonde levensstijl is er één die helpt om uw gezondheid en welzijn te behouden en te verbeteren. Er zijn veel verschillende dingen die u kunt doen om een ​​gezonde levensstijl te leiden, de belangrijkste zijn toch wel gezond eten met juiste voedingsstoffen en fysiek actief blijven.

Wat de schaal zegt, is nauwelijks het enige dat telt als het gaat om gezond zijn te zijn, maar het geeft belangrijke aanwijzingen over uw risico voor veel aandoeningen, waaronder hartaandoeningen, kanker, artritis en nog veel meer.

Onze kruidenthee kan je helpen bij een gezondere levensstijl. De thee bevat ook 2 krachtige soorten medicinale paddenstoelen, Ganoderma Lucidum en Chaga. Deze paddenstoelen vind je in geen enkel andere kruidenthee. De thee is gemaakt van 100%, gecertifieerde, organische en natuurlijke ingrediënten. De thee kan helpen bij talloze gezondheidsklachten. Op mijn website staan alle 12 kruiden. Wat voor kruiden het zijn, en waar het je mee kan helpen.

Gewichtsverlies ( 1 a 3 kilo in een week) is één van de vele resultaten die je kunt ervaren met de thee. Overtollige ontlasting en gifstoffen zullen je lichaam gaan verlaten. Andere voordelen die je kunt ervaren zijn een betere huid, meer energie en een betere nachtrust. Mooie van de thee is dat als je voeding veranderd meestal ook invloed heeft op je stoelgang. Deze thee blijft het op gang houden.

Mijn klanten zijn reuze enthousiast over deze thee, en kan niets anders zeggen dan dat zij zich er heel goed bij voelen. Mijn vader drinkt de thee nu al maanden en heeft geen last meer van nachtmerries en voelt zich ook erg goed in zijn vel. Mijn grootste thee fan. Mooie van deze thee dat het je kan ondersteunen in gewichtsverlies maar tegelijk tijd ook met zoveel andere klachten.

Aantal tips voor een gezonder leven

1. Fijn bewegen

Sporten hou je daar niet van dan zijn er nog talloze andere activiteiten waar beweging ook in voorkomt, het gaat voornamelijk om dat je niet om een stoel stil blijft zitten. Tegen je zin te gaat sporten zal je ook niet verder helpen. Je kan bijvoorbeeld elke dag lekker half uurtje gaan wandelen, vraag anders de buurvrouw of een vriendin die het gezellig vindt om mee te gaan. Als uw huisdieren in huis heeft zoals een hond bijvoorbeeld maak iedere dag een flinke wandeling met de hond goed voor zijn gezondheid maar ook voor jou. Mocht je maar een aantal boodschappen nodig hebben pak dan de fiets en niet de auto. Zorg er wel voor dat je lekker in beweging blijft maar wel op een manier die jij prettig vindt.

2. Veel drinken

Veel water drinken is erg belangrijk maar mocht je dat eentonig vinden probeer het eens af te wisselen met thee. Wel de juiste thee nemen want met smaakjes zijn vaak niet altijd gezond. Neem groene thee of stukje gember in de thee doen dat is super gezond. Doe er dan geen suiker of zoetjes in.  Als je gedurende dag veel thee drinkt, krijg je veel vocht binnen en daarnaast helpt het tegen een “hongergevoel”.

3. Krijg genoeg slaap

Zorg dag je voldoende slaap krijgt. Als je niet goed rust, compenseer je dit door meer te eten. Meestal is het junkfood. Zorg voor voldoende rust en je hoeft geen snack te nemen om wakker te blijven dat kan je beter laten staan want dat houdt juist je lichaam actief. Inmiddels achterhaald dat je door alcohol te nemen want ook wel een slaapmutsje genoemd wordt dat je daardoor beter slaapt. Tegendeel is waar. Ook veroorzaakt slaapgebrek voortijdige veroudering en dat wil je niet.

4. Positiviteit

Verwijder negatieve mensen uit je leven. Positieve geestelijke gezondheid maakt deel uit van een gezond leven. Je hebt geen giftige mensen nodig in je leven. Als je het gevoel hebt dat een vriend te kritisch of negatief is, laat hem / haar dan gaan. Als je omringt wordt met mensen die de hele dag lopen te klagen dat vreet al je energie op. Zet een grote glimlach op je gezicht! Wees dankbaar voor de mooie momenten in je leven en geniet daar ook volop van. Het leven is al zo kort en het is zonde om in negativiteit te blijven hangen die nergens toe leidt. Bovendien geeft het een hoop stress en dat is niet goed voor je gezondheid.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

achttien − 6 =